A látás és a hallás után talán harmadik legfontosabb érzékünk a szaglásunk. Tavaszi virágillat, frissen nyírt fű, étterem, cukrászda – egyiküket sem a látványért vagy a hangokért szeretjük. Használjuk ki az illatok adta lehetőségeket helyes parfümhasználattal!
Egy korábbi bejegyzésünkben már bepillantottunk a parfümök világába, most pedig a fenti videó segítségével igyekszünk elősegíteni az akkor megszerzett tudás gyakorlatba való átültetését.
A legfontosabb kérdés a mennyiség. A szakértő szerint 2-3 fújás elég, amivel körülbelül kartávolságnyira, vagyis személyes zónánk határáig burkolózunk illatfelhőbe. Ha ennél több illatanyagot használunk, az már túlzó hatást kelt, közönségességet, de semmiképpen sem kifinomultságot és mértékletességet sugall. A sok már nem sejtet, sokkal inkább az orra alá dörgöl – a szó szoros értelmében is.
A parfümöt olyan részekre érdemes felvinni ahol vékonyabb a bőr, vagy ahol pulzust tudunk mérni (karok, nyak szív környéke), ezeken a pontokon ugyanis a lüktetés hatására jobban kinyílnak az illatrétegek. Nagyjából 20-30 centiméter távolságból permetezzünk, így nagyobb felületen terül el, ami nagyobb párolgási területet biztosít, vagyis kevesebb illatanyaggal érünk el kellemesebb, lazább illatfelhőt, mint például ha mindkét csuklóra külön-külön is pisszentenénk. A csuklóknál nem kell mindkettőre külön fújni, az egyik beillatozása után finoman összedörzsölve a célterületeket máris megnöveltük a párolgási felületet. A szív környékére egy fújás tökéletesen elég, a nyaki részre és a fülek mögé azonban ne közvetlenül vigyük fel a parfümöt: próbáljuk ki a videón látható módon az ujjaink segítségével.
U.i.: A nyár laza, gyümölcsös, vizes jegyei után itt a téli időszak, a nehezebb, fűszeresebb illatjegyekkel bíró parfümök ideje. Ilyenkor érdemes más terméket használni, egyes termékcsaládok azért mind tavaszi-nyári, mind pedig őszi-téli típusú illatokat kínálnak, így az alapillatról sem kell feltétlenül lemondanunk, csupán 'áthangolni' az évszaknak megfelelőre.
Ti használtok parfümöt? Ha igen, milyen céllal: hódítás, üzleti sikerek, vagy csak szimplán a stílusérzéketek vezérel?
PKD