HIGH CARE MEDICAL

A blog abban ad segítséget, hogy mit tehetsz a szépségedért. Bemutatja a szépségápolás leghatásosabb hagyományos módszereit és körbevezet az újdonságok között.
Kiemelten kezeli azokat a MEDICAL módszereket, amelyek non invazív, tehát vágás nélküli szinte plasztikai hatásfokú módszerek.
Mindezt azért, hogy megőrizd bőröd fiatalságát, üdeségét, bármerre jársz elismerő tekintetek és szavak kísérjenek.

alvás (1) al bundy (1) anti-ageing (8) anti-aging (29) arcbőr (23) arckezelés (10) arckrém (7) arcmasszázs (3) arcszín (1) arcszőrzet (1) arctónus (1) barack obama (1) beauty (12) beszámoló (1) betegségek (2) böjt (1) bőr (26) bőrápolás (13) borapolas (2) borcsiszolas (1) bőrfeszesítés (8) borotválkozás (9) botox (1) brad pitt (1) bud spencer (1) chris pine (1) cipő (1) citromfű olaj (1) collagén (4) csiszolas (1) daniel craig (3) dan bilzerian (1) david hasselhoff (1) dekoltázs (3) dekoltázsmasszázs (2) detox víz (1) egészség (17) egészséges életmód (1) egeszseges haj (4) életmód (2) érzékeny bőr (3) étkezés (4) fejbőr (3) férfi (39) feszes bőr (9) fiatalítás (10) fiatalság (14) fiatalság forrása (2) foci vb (1) fogápolás (3) fogfehérítés (1) genetika (1) george clooney (1) gyümölcs (3) gyűrű (1) hamlasztas (3) helyes étkezés (2) hidratáció (3) hidratálás (7) high care (4) high care medical (16) húsvét (1) illat (2) illóolajok (2) ing (6) johnny depp (1) kézfej (4) kirándulás (1) kiszáradás (9) kollagén (2) kopaszodás (2) körömápolás (6) körömvágás (2) korpásodás (2) kozmetika (9) kozmetikai szalon (3) kozmetikum (2) krém (10) krémek (1) kullancs (1) lábbeli (1) lábfej (1) len (1) levendula olaj (1) luca di montezemolo (1) magnum nyomozó (1) manikűr (2) masszázs (1) meccsnézés (1) megjelenés (18) megujulas (1) menkedd (39) méregtelenítés (2) metroszexualis (2) mikrodermabrazio (2) mikulás (1) mosoly (1) movember (1) napozás (4) napszemüveg (3) napvédő krém (4) narancsbőr (1) nyak (3) nyár (4) nyugalom (1) omega3 (3) öregedési folyamat (1) orvostudomány (1) osi szepsegtrukk (1) parfüm (2) party (1) pattanások kezelése (1) paul walker (2) pedikűr (1) relax (2) ryan gosling (1) salvador dali (1) sean connery (1) smink (3) SPF (3) stílus (16) style (16) sylvester stallone (3) szájhigiénia (2) száraz bőr (2) szemvédelem (1) szépítkezés (10) szépség (4) szépségápolás (4) szépségszalon (1) szép bőr (17) szigetfestival (1) szortelenites (1) tanácsok (32) tavasz (1) teafa olaj (1) terence hill (1) testkezelés (5) thermage (1) tippek (32) tisztító kúra (1) tom selleck (1) tudomány (1) ujjak (1) Visia (3) zsíros bőr (2)
2014.09.02.

MenKedd #24 – A férfi illata

0 hozzászólás

Van aki fürdik, van aki deót használ, és van aki parfümöt. A franciák például anno a harmadik kategóriába tartoztak. Bőséges parfümhasználattal helyettesítették a mosdást XIV. Lajos idején, elősegítve a Grasse városából indult illatozás népszerűvé válását. Mi azért lehetőleg tartozzunk mindháromba.

menkedd-24-ferfi-illat-parfum.jpg

A napi fürdés jelentőségét talán nem kell hangsúlyoznom, de ma már a dezodor – legyen hajtógázas, stift vagy golyós – is hozzátartozik az alapvető személyi higiéniához. A parfüm azonban még nem olyan elterjedt, főleg a férfiak körében, pedig egy igazán hozzánk illő illattal olyan hatást érhetünk el, amit nem is gondolnánk. Az illat ugyanis döntően tudja befolyásolni az első benyomást, az általunk keltett hatást – mindezt tudat alatt, úgy, hogy partnerünk szinte észre sem veszi. Ez is egyfajta nonverbális kommunikáció, igyekezzünk tudatosan használva magunk mellé állítani munkában és magánéletben egyaránt! Ha nem így teszünk, könnyen visszafelé is elsülhet az illatfelhő. Egy jól megválasztott illat akár az öltözködéshez hasonló anti-aging hatást is kiválthat!

Van itt parfüm, kölni, testpermet – na de mit használjunk? Ha betérünk egy parfümériába, történjen ez fizikailag vagy virtuálisan, három rövidítéssel találkozunk: EDP, EDT, EDC. A különbség abban rejlik, hogy milyen koncentrációjú az illat.

EDP

Azaz Eau de parfum, vagyis parfümvíz, ami annyit jelent, hogy a termékben 8-15% a parfümolaj, tehát a tényleges illatanyag, a fennmaradó százalék a hordozóanyag. A hordozóanyag lényege, hogy segíti az illat bőrre jutását, aztán másodperceken belül elpárolog – erre a célra tökéletes az alkohol. Ez a koncentráció akár egy napig tartó illatozást is lehetővé tesz.

EDT

Azaz Eau de toilette, magyarul toalettvíz. Ez egy kicsit hígabb oldat, ebben többnyire 4-8% között mozog az illatanyag aránya, ezáltal olcsóbb, viszont kevésbé tartós. Általánosságban elmondható, hogy körülbelül annyi órán keresztül marad meg az illat, hány százalék a parfümtartalom. Ezt sajnos nem minden esetben tüntetik fel az egyes termékeken, így marad az egyéni kitapasztalás, mint legbiztosabb módszer.

menkedd-24-ferfi-parfum-illat.jpg

EDC

Azaz Eau de cologne, vagyis kölnivíz. A legkevesebb parfümolajat tartalmazó kategória a háromból, átlagosan 3-5%-os, de egy randira vagy tárgyalásra éppen elegendő – ha a nonverbális kommunikáció ezen eszközét is bevetnénk egy, a célnak megfelelő illat formájában. Húsvét hétfőn is többnyire ilyet használnak a derék legények, egyrészt mert ez a legolcsóbb, másrészt mert hát ugye figyelmesek vagyunk, nem szeretnénk túl sokáig tartó és erős illatokkal permetezni a kiszemelt szerencsés lánykákat.

Testpermet

Ugyan nem tartozik szorosan az előző hármashoz, mégis érdemes megemlíteni a hölgyek körében igen népszerű testpermeteket is. Ezek még kevesebb illatanyagot tartalmaznak a fentiekhez képest, és a hordozóanyag sem tiszta alkohol, itt már jellemzőek a vizes alapú termékek is. Ez a kategória inkább napközbeni felfrissülésre szolgál, illetve fürdés után, ágyba bújás előtt segíthet beindítani az erősebbik nem fantáziáját.

A parfüm rétegei

Egy minőségi parfüm illata legalább három rétegből áll: alap, szív és fejillatból, így napközben, ahogy párolog a bőrünkről, egyre jobban kinyílik, újabb tónusokat érezhetünk. Sok parfüm csomagolásán ezeket fel is tüntetik, így néhány próba után magunk is kitapasztalhatjuk azokat az illatokat, illatcsaládokat, melyek legjobban bejönnek. Általánosságban elmondható, hogy lehet akár egy olcsóbb terméknek is több rétege, mégsem olyan 'telt' az illat, nem változik, ahogy telnek az órák, inkább csak halványul.

menkedd-24-illatjegyek-ferfi-parfum.JPG

Először természetesen a papírcsíkon próbálkozzunk, egyszerre nagyon maximum 5-8 illattal, de már ez is határeset, ugyanis hamar elfárad az orrunk, ilyenkor pedig a kávé sem segít, sőt karakteres illata nemhogy felfrissítené nyálkahártyánkat, még jobban fárasztja. Ha a többszöri próbálkozások alapján van néhány nyerőnek tűnő illat, következhet a bőrünkön kipróbálásuk – lehetőség szerint reggel, munkába menet, vagy fizikai aktivitás előtt, így lesz ideje kinyílni a rétegeknek. Körülbelül húsz centiméterről permetezzük magunkra az illatot, lehetőleg olyan területre, ahol vékonyabb a bőr, így elősegítve a párolgást. Ilyen helyek például a nyak, a mellkas/dekoltázs, a könyökhajlat és a csukló - tehát többnyire azok a helyek ahol pulzust tudunk mérni. Fontos, hogy jól érezzünk magunkat az illatot viselve – igen, ahogy a ruhát, úgy az illatot is viselni kell!

A leggyakoribb illatjegyek, párolgás sorrendjében felsorolva (a leggyorsabbtól indulva):

  1. Citrusos jegyek (pl. grapefruit, bergamott, citrom)
  2. Gyógyfüves jegyek (pl. menta, rozmaring)
  3. Zöld jegyek (pl. levelek, frissen vágott fű)
  4. Aldehides jegyek (szintetikus lágy virágillat, inkább a női parfümökre jellemző)
  5. Gyümölcsös jegyek (pl. ananász, dinnye, szeder)
  6. Virágos jegyek (pl. levendula, rózsa)
  7. Fűszeres jegyek (pl. bors, fahéj)
  8. Fás jegyek (pl. szantálfa, cédrusfa)
  9. Balzsamos jegyek (pl. bizonyos fák gyantaszerű nedve)
  10. Édes jegyek (pl. vanília, tonkabab)
  11. Mohás jegyek (pl. tölgymoha)
  12. Állati eredetű jegyek (pl. mósusz, ámbra).

Ezeken az alap illatjegyeken kívül természetesen rengeteg további aroma elérhető, szinte bármiből lehet illóolajat nyerni (aki nem hiszi, annak ajánlom figyelmébe A parfüm c. könyvet, vagy az ebből készült filmet). Éppen ezért, aki igazán egyedi és személyre szabott illatra vágyik, elkészíttetheti saját parfümjét is. Nincs más dolga, mint felkeresni egy exkluzív parfümériát, mélyen a zsebébe nyúlni, és egy igazi parfümőr segítségével összeállni a személyiségéhez és céljaihoz leginkább illeszkedő kreációt.

menkedd-24-parfum-ferfi-illat.jpg

Végezetül ne feledjük: a kevesebb itt is több! Ez egyrészt azt jelenti, hogy ha nem is azonos a tusfürdőnk, deónk és parfümünk, legalább az illatok karaktere legyen hasonló vagy semleges, hiszen a különböző illatjegyek kiüthetik egymást, sőt egészen új, nem feltétlenül kellemes tónusokba is fordulhatnak. Másrészt arra utal, hogy ne fújjunk magunkra összesen 2-3 szisszenésnél többet, mert ez már visszatetsző lehet. Inkább csak finoman suttogjunk, ne kiabáljunk!

Legeslegvégül pedig egy tipp, jutalmul azoknak, akik végigolvassák a bejegyzést: természetesen a kísérletezgetéshez és tapasztaláshoz szükséges bemennünk egy 'fizikai' parfümériába, vásárláskor azonban érdemes az online áruházakban megkeresni a kiszemelt terméket, így akár több, mint 10.000 forintot is spórolhatunk a bolti árhoz képest!

Ti használtok parfümöt? Tudatosan választjátok az illatotokat?

PKD

Címkék: bőr férfi tippek parfüm tanácsok illat illóolajok anti-aging menkedd

A bejegyzés trackback címe:

https://antiaging.blog.hu/api/trackback/id/tr196660101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása